måndag 12 oktober 2009

Nu äntligen börjar vår resa...


... eller timmerhusets kanske vi skall säga.

Vi hade sådan tur som hittade ett hus endast två mil hemifrån.
Oftast brukar det finnas timmerstommar många mil uppåt i landet och det blir både besvärligt och kostsamt att plocka ner och flytta. Nu är det bara att åka fram och tillbaka med alla saker,
då framförallt till sopstationen med allt som skall slängas!

Ingen har bott i huset på 50 år. Vi har hittat gamla IKEA-kataloger, trasiga raggsockor, spikar, hyllplan, you name it... och det mesta blandat med sågspån och krossat glas... Mycket jobb med andra ord! Men å så roligt!

Detta mötte oss när vi klev in genom dörren!

Så här ser det ut i hela huset!!!

Skrev jag verkligen att det är roligt... hmm.

6 kommentarer:

färgtrappan sa...

Hej! Wow vilket projekt! Detta ska bli kul att följa.

färgtrappan sa...

Hej igen! Nu har jag lagt in dig på min blogglista. Kul att du tycker om vårt tak, vi är verkligen supernöjda. Hoppas att vi kommer att följa varandra nu här på bloggen, det skulle vara jätteroligt. Ska måla senare idag, men just nu - iväg och mocka i stallet ;)!
Ha det gott!

Olga sa...

OJ!!!!!

Spännande att se vad det kan bli av detta! Vakert hus. Vackra proportioner! Blir glad av att det finns människor som kan, vill och orkar väcka hus som dessa till LIV igen! Lycka till!

/Olga

p.s. kasta inte för mycket av sånt ni hittar ;-)

MrsUniversum sa...

Men det här är verkligen att byggnadsvårda från grunden. Härligt att få ta del av denna husflytt - för ni fortsätter väl blogga den?!!!

Lycka till!

Ekenäs Sophie sa...

Oj vad roligt det ska bli att se vad ni kan göra av det här huset. Det ser fantastiskt ut. Stort lycka till!! OCh det ÄR roligt..även om det är ofantliga mängder med jobb!!//Sophie

Therése sa...

Hej!

Vad kul att läsa om fler som har samma tankar som jag. Jag ahr letat torp i flera år men ej hittat det, men nu har jag fått pos. förhandsbesked på en tomt och då får ju torpet helt enkelt flytta dit:) Har inte hittat något så nära som ni och det är lite krångel med hur det egentligen blir, men processen är i allafall påbörjad. Därför kommer det att vara ett nöje att följa ert arbete. Kanske jag får länka till er blogg på min?

Lycka till, vi hörs säkert av igen!
Therése