onsdag 9 juli 2008

Loppisrunda


Idag har lilla E, mamma och mormor varit på loppisrunda.

Vi sprang på Anna som har bloggen My Lovely Things, det var verkligen superkul att träffa henne "live", jättetrevlig och gullig tjej! Gå gärna in på hennes inspirerande blogg!

Detta fågelfröhus inhandlades på loppis och har redan fått vit grundfärg, vad jag (mamman) skall med det till har jag ingen aning om, men gulligt är det! 






En sådan här lampa i fattigmanssilver har jag letat länge efter, och nu äntligen är den min! Hittade den på Textil & Råvarulagret i Fritsla. Alltså inget loppisfynd men likväl ett fynd!






Måste bara visa detta skåp när jag ändå är i farten; Mormorsmormor Olgas gamla linneskåp. Äntligen har vi plats för det!
Tänk att detta lackades med RÖD BIL-LACK (!) på 70-talet och användes som leksaksskåp! Otroligt! Tog stackars mormor många timmar att få bort den färgen för ett tiotal år sedan, tur att Bums fanns då!
Nu skall det bli linneskåp igen, tyvärr finns inte dörren kvar, men det löser sig...



Och vad har pappan haft för sig idag?
Jo, bytt däck på lastbilen och ägnat åtskilliga timmar åt att tvätta den. 

Undrar vem av oss som är mest lycklig?

Just det, efter loppisrundan blev vi bjudna på fika hos mormors kompis, där gjordes ännu ett fynd! Hon hade ett superfin skänk som hon målat vit med svart skiva. Jag skriver "hade" för den är nu i vår ägo...Tjoho!
Nu får pappa använda sin nytvättade lastbil!
Vet fortfarande inte vem av oss som är mest lycklig...


7 kommentarer:

My Lovely Things sa...

Ja det var verkligen kul att springa på er!!
Vilket vackert skåp!!Tänk vad fint det blir när det blir helt iordning..
Vilken lycka att få en skänk..lampan var kanon fin..jag har inte vart i den omtalade butiken i fritsla ännu..får nog åka in där nån gång..
ha det så bra..
kram anna

Fake cake sa...

Har en sak till dig! kom o hämta;)
Gud va fina saker du hittat på loppis då...oj det skåpet va fint//Kram Lotta

P-lina sa...

Hej
Hittade hit från Annas sida. Var roligt det var att följa er flytt!!verkligen en sån sak som många 08:or drömmer om att göra men aldrig vågar. Coolt!

Kommer gärna hit igen !

Hälsningar/P-lina

korsvirke o stockrosor sa...

Trevlig blogg du har, ser att ni oxå har fullt upp!! Själv håller vi på med att få i ordning på ett gammalt kosvirkeshus pust! Va sött fågelbord du fått fatt på, o ska bli kul att se ditt gamla linneskåp färdigt
Ha en fortsatt trevlig sommar
Hälsningar Trine

Handplockat sa...

Mums vad jag gillar din blogg=)

jag har en utmaning åt dej på min blogg det handlar om nött och patina
vill du vara med?

ha det bäst

Anonym sa...

Loppis är kul, men något jag alltför sällan besöker. Får nog skärpa till mig!

Anonym sa...

Vilket vackert skåp!
lyckliga du som är ägare till det!
ha det så bra!
huset på backen